Începând cu data de 09 Septembrie 2022, orice cerere/declarație a unei persoane juridice se va realiza exclusiv prin operațiuni ONLINE.
Platformele de comunicare la distanță se regăsesc pe site-ul oficial al instituției, www.ditl5.ro, respectiv:
– AVANSIS ONLINE (Avansis Online )
– CONECTX (https://login.conectx.net/)
– De asemenea cererile/depunerile pot fi comunicate și pe adresa de e-mail: constatarepj@ditl5.ro
Pentru a putea formula solicitări prin intermediul platformelor de comunicare la distantă și e-mail, persoanele juridice vor utiliza o semnătură electronică cu certificat digital calificat în acord cu prevederile art. 80 alin (1) litera a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Vă reamintim faptul că, începând cu data de 07.06.2022, Direcția de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 a lansat facilitatea de obținere a certificatului de atestare fiscală în mod direct, fără intervenția vreunui angajat și în numai câteva minute, prin intermediul platformei Avansis Online.
Termenele de soluționare a cererilor/declarațiilor depuse online sunt următoarele:
– Certificat atestare fiscală – maxim 1 zi lucrătoare de la data depunerii solicitării;
-Declarații de impunere pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport – până la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoană fizică/juridică;
– Declarații de scoatere din evidență a mijloacelor de transport – până la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoană fizică/juridică;
– Declarații privind stabilirea impozitului pe clădiri/terenuri – până la 5 zile de la data depunerii declarației;
– Cereri scutiri, istorice de rol, alte tipuri de solicitări – până la 10 zile de la data depunerii cererii.
* Aceste termene pot fi depășite în funcție de numărul lucrărilor primite spre soluționare în cadrul serviciului, complexitatea acestora (de ex. Apartamentări/dezmembrări imobile), personalul prezent la serviciu, alte activități în care sunt implicați angajații etc.
În mod excepțional, se acceptă și solicitările transmise prin intermediul serviciilor poștale/de curierat, la adresa din Str. Mihail Sebastian nr.23. În cazul acestora, termenele de soluționare a cererilor/declarațiilor sunt următoarele:
– Certificat atestare fiscală – 2 zile lucrătoare de la data depunerii solicitării;
-Toate celelalte solicitări se soluționează în termen de 45 de zile de la data înregistrării.