COMUNICAT 23.12.2022
COMUNICAT 15.11.2021
COMUNICAT 06.10.2021
Ținând cont de incidența mare a cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS COV-2 în cadrul Directiei de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 (cu precădere în sediul din strada Mihail Sebastian nr.23) începând cu data de 07.10.2021, orice cerere/declaratie a unei persoane juridice se va realiza exclusiv prin operațiuni ONLINE.
Platformele de comunicare la distanță se regăsesc pe site-ul oficial al institutiei, www.ditl5.ro, respectiv:
- AVANSIS ONLINE (https://public.sector5.ro/#/iro/login).
- CONECTX (https://login.conectx.net/)
Pentru a putea formula solicitari prin intermediul platformelor de comunicare la distantă si e-mail, persoanele juridice vor utiliza o semnătură electronică cu certificat digital calificat în acord cu prevederile art. 80 alin (1) litera a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
– platforma de contact – https://public.sector5.ro/#/iro/login (Avansis) – cererile declarațiile depuse astfel trebuie să fie semnate electronic cu semnătură electronică extinsă pe bază de certificat calificat a administratorului societații / președintele asociației;
– platforma de contact- https://login.conectx.net/ (CONECTX) – cererile/ declarațiile depuse astfel trebuie să fie semnate electronic cu semnătură electronică extinsă pe bază de certificat calificat a administratorului societații / președintele asociației ;
!!!!Persoanele juridice care nu detin semnatura electronica extinsa, daca își vor deschide cont în platforma CONECTX vor avea posibilitatea de a achizitiona si o semnatura electronica direct din aceasta platformă, valabila chiar si pentru o singura operatiune (semnatura electronica valabila o zi)!!!!
Termenele de soluționare a cererilor/declarațiilor depuse online sunt următoarele:
– certificat atestare fiscală – maxim 1 zi lucrătoare de la data depunerii solicitării;
– declarație de impunere pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport – pana la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică
– declarații de scoatere din evidență a mijloacelor de transport – pana la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declaratii privind stabilirea impozitului pe cladiri/terenuri – pana la 5 de zile de la data depunerii declaratiei;
– cereri scutiri, istorice de rol, alte tipuri de solicitari – pana la 10 de zile de la data depunerii cererii.
Aceste termene pot fi depășite in funcție de numarul lucrărilor primite spre soluționare în cadrul serviciului, complexitatea acestora, personalul prezent la serviciu, alte activități în care sunt implicați angajatii etc.
Termenele de solutionare a cererilor/declaratiilor depuse în format letric și înregistrate la registratura instituției:
– certificat atestare fiscală – maxim 2 zile lucrătoare de la data depunerii solicitării;
– declarație de impunere pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport – pana la 10 zile lucrătoare de la data depunerii declarației pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declarații de scoatere din evidență a mijloacelor de transport – pana la 10 zile lucrătoare de la data depunerii declarației pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declaratii privind stabilirea impozitului pe cladiri/terenuri – pana la 30 de zile de la data depunerii declaratiei;
– cereri scutiri, istorice de rol, alte tipuri de solicitari – pana la 30 de zilede la data depunerii cererii.
Aceste termene pot fi depasite in functie de numarul lucrarilor primite spre solutionare in cadrul serviciului, complexitatea acestora, personalul prezent la serviciu, alte activitati in care sunt implicati angajatii etc.