Comunicat de presă, 07.03.2024
Direcția Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 anunță că a ales o soluție inteligentă de digitalizare a serviciilor instituției și a implementat Avansis Mobile, o aplicație mobilă integrată de gestionare a relației dintre primărie și contribuabil.
Prin aplicația Avansis Mobile cetățenii din sectorul 5 al capitalei își pot plăti obligațiile, pot consulta și plăti taxele.
Aplicația Avansis Mobile poate fi utilizată de către toți cetățenii, de pe orice telefon cu sistem de operare Android sau IOS și oferă siguranță deplină utilizatorilor în privința confidențialității datelor. Primul pas care trebuie făcut de către cetățean pentru a folosi aplicația este instalarea acesteia pe telefon.
Avansis Mobile este interfața mobilă prin care contribuabilul poate beneficia de următoarele operațiuni:
- consultarea, plata integrală sau parțială a taxelor și impozitelor asociate rolului fiscal
- plata taxelor fără debit
Pentru a instala aplicația, se deschide magazinul de aplicații pe dispozitivul pe care se dorește instalarea și se caută termenul Avansis Mobile.
Cum se activează un cont prin completarea formularului aplicației? Iată pașii care trebuie urmați:
Pentru descrierea în amănunt a tuturor pașilor care trebuie parcurși, utilizatorii pot accesa AICI un manual de utilizare simplu de urmărit.
Direcția Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 își informează cetățenii despre faptul că pe lângă această aplicație care ușurează mult interacțiunea între instituție și cetățean, există deschidere și se va investi constant în sisteme digitale cât mai diversificate, pentru a pune la dispoziția comunității servicii online ce vor putea fi accesate prin utilizarea calculatorului sau a telefonului.
De asemenea, instituția va face toate demersurile necesare pentru a reduce timpul de lucru cu contribuabilii și timpul alocat soluționării tuturor solicitărilor acestora. Prin adoptarea de soft-uri pentru digitalizare, managementul Primăriei va fi mai eficient, mai transparent și se va putea face economie de timp, resurse umane și financiare.
DITL a Sectorului 5 mulțumește comunității locale pentru deschiderea și sprijinul de care dă dovadă și va comunica constant publicului despre cele mai recente noutăți din cadrul instituției.
Mai multe informații puteți găsi pe www.primaria-digitala.ro
Continuăm să facem imposibilul, posibil!
COMUNICAT 23.12.2022
COMUNICAT 15.11.2021
COMUNICAT 06.10.2021
Ținând cont de incidența mare a cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS COV-2 în cadrul Directiei de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 (cu precădere în sediul din strada Mihail Sebastian nr.23) începând cu data de 07.10.2021, orice cerere/declaratie a unei persoane juridice se va realiza exclusiv prin operațiuni ONLINE.
Platformele de comunicare la distanță se regăsesc pe site-ul oficial al institutiei, www.ditl5.ro, respectiv:
- AVANSIS ONLINE https://online.ditl5.ro/
- CONECTX (https://login.conectx.net/)
Pentru a putea formula solicitari prin intermediul platformelor de comunicare la distantă si e-mail, persoanele juridice vor utiliza o semnătură electronică cu certificat digital calificat în acord cu prevederile art. 80 alin (1) litera a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
– platforma de contact – https://online.ditl5.ro (Avansis) – cererile declarațiile depuse astfel trebuie să fie semnate electronic cu semnătură electronică extinsă pe bază de certificat calificat a administratorului societații / președintele asociației;
– platforma de contact- https://login.conectx.net/ (CONECTX) – cererile/ declarațiile depuse astfel trebuie să fie semnate electronic cu semnătură electronică extinsă pe bază de certificat calificat a administratorului societații / președintele asociației ;
!!!!Persoanele juridice care nu detin semnatura electronica extinsa, daca își vor deschide cont în platforma CONECTX vor avea posibilitatea de a achizitiona si o semnatura electronica direct din aceasta platformă, valabila chiar si pentru o singura operatiune (semnatura electronica valabila o zi)!!!!
Termenele de soluționare a cererilor/declarațiilor depuse online sunt următoarele:
– certificat atestare fiscală – maxim 1 zi lucrătoare de la data depunerii solicitării;
– declarație de impunere pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport – pana la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică
– declarații de scoatere din evidență a mijloacelor de transport – pana la 3 zile lucrătoare de la data depunerii declarației, pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declaratii privind stabilirea impozitului pe cladiri/terenuri – pana la 5 de zile de la data depunerii declaratiei;
– cereri scutiri, istorice de rol, alte tipuri de solicitari – pana la 10 de zile de la data depunerii cererii.
Aceste termene pot fi depășite in funcție de numarul lucrărilor primite spre soluționare în cadrul serviciului, complexitatea acestora, personalul prezent la serviciu, alte activități în care sunt implicați angajatii etc.
Termenele de solutionare a cererilor/declaratiilor depuse în format letric și înregistrate la registratura instituției:
– certificat atestare fiscală – maxim 2 zile lucrătoare de la data depunerii solicitării;
– declarație de impunere pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport – pana la 10 zile lucrătoare de la data depunerii declarației pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declarații de scoatere din evidență a mijloacelor de transport – pana la 10 zile lucrătoare de la data depunerii declarației pentru solicitările care vizează maxim 3 declarații depuse în aceeași zi de către o persoana fizica/juridică;
– declaratii privind stabilirea impozitului pe cladiri/terenuri – pana la 30 de zile de la data depunerii declaratiei;
– cereri scutiri, istorice de rol, alte tipuri de solicitari – pana la 30 de zilede la data depunerii cererii.
Aceste termene pot fi depasite in functie de numarul lucrarilor primite spre solutionare in cadrul serviciului, complexitatea acestora, personalul prezent la serviciu, alte activitati in care sunt implicati angajatii etc.